12:13 Поради психолога батькам | |
Поради психолога батькам Як говорити з дітьми про пандемію. Діти відчувають наші тривоги та страхи, тому говорити з ними потрібно, не замовчувати складних тем і не ігнорувати цікавість дитини. Про що варто сказати дитині:
Заняття для розвитку пізнавальної сфери дітей середнього шкільного віку. 1. Вправа«Вилучи зайве» Мета: розвиток словесно-логічного мислення Встав букви і вилучи зайвий предмет:
2. Вправа«Вгадай-ка» Мета: розвиток мислення
Визначити предмет за його ознаками (колір, форма, розмір…), наприклад:
3.Вправа «Переказ». Мета: розвиток мислення Якщо дитина не може переказати текст, прочитайте їй розповідь (казку) ще раз, але попросіть звертати увагу при цьому на окремі специфічні деталі. Запитайте, про що ця казка (розповідь). Спробуйте пов’язати прочитане з тим, що добре відомо дитині, або з якоюсь схожою ситуацією, порівняйте ці ситуації (що спільного). Відповідаючи на ваші запитання, дитина мислить, спілкується, порівнює, висловлює свої думки, виявляє мовленнєву активність. 4. Вправа «Групування слів» Мета: формування навичок розрізнення та поєднання речей за спільними та відмінними ознаками.
Скласти можливі групи слів зі слів записаних на дошці/аркуші паперу (ускладнений варіант цього завдання – скласти можливі групи з вказаної сторінки читанки). Карась береза портфель Тополя щука олівець Акула пенал опеньок Маслюк кит підберезовик Мухомор бліда поганка альбом
Відповіді можливих груп Карась, щука, акула, кит – живуть у воді. Щука, акула – риби хижаки. Маслюк, підберезовик, опеньок – їстівні гриби. Мухомор, бліда поганка – їстівні гриби. Пенал, олівець, альбом – шкільне приладдя. 5. Вправа «Миттєві навички» Мета: формування навичок миттєвої, або швидкої реакції у доборі слів. Миттєва реакція – назвати слово, протилежне до запропонованого за 1 секунду.Швидкість реакції – за регламентний час (3 хв.) підібрати слова що називають протилежну дію (ознаку). А) Б) Підпливати - Хворий – Погасити - Старий – Співати - Бідний – Опускати - Веселий – Стояти - Широкий – Зламати - Злий – Принести - Темний – Дружний – Сухий – Товстий – Білий – 6.Вправа «Бібліотека» Мета: розвиток мислення. Психолог пропонує дитині із слова «ластівка» скласти якнайбільше слів, використовуючи тільки ті букви, з який воно складається. ЛАСТІВКА Стіл, лак, салат, кава, вітала, тікала, тікав, сітка, лавка, віл, кіт, світ, сіла, Савка, літа… МУЗИКАНТ Танк, музика, кант, кузина, муза, зима, таз, туз… САДІВНИК Сад, сів, сік, садив, віник, Іван, нива, два, сани, він, вік… СОЛОДКА Сода, сад, коло,коса, косо, колос, лак… 7.Вправа«Збери слово» Мета: розвиток мислення Психолог пропонує дитині прочитати слова кожного рядка, взяти з першого слова першу літеру, з другого – другу, з третього – третю і т.д. й одержати нове слово. Риба, рак, макарони, поле, салат, пір’їна – ракета. Шия, скло, слово, масло, ручка – школа. Парк, сіно, ліс, рідня, лілія – пісня. Метро, дощ, сова, гора – мова. 8.Гра«Доповни прислів’я» Мета: розвиток мислення Вода потекла, весну…(принесла). Грак на горі – весна на…(дворі). Зробив діло – гуляй …(сміло). Стук,грюк,аби з …(рук). Поспішиш – людей …(насмішиш). І сам не гам, і другому не …(дам). На язиці густо, а на ділі…(пусто). Хто багато читає, той багато…(знає).
| |
|
Всього коментарів: 0 | |